2. og 3. klasse Musikværksted

Undervisningen er åben for alle elever i Furesø Kommune uanset hvilken skole du går på.

Hareskov Skole
Kom frisk og spil og syng sammen med dine kammerater. På dette hold har du muligheden for at høre og prøve nogle af de instrumenter som Musikskolen tilbyder undervisning i. Du kommer for det meste til at spille på Cello, Blokfløjte og Saxofon. Når du går til Musikværksted er der fokus på glæden ved at spille sammen. Du får styr på de musikalske grundbegreber, rytme og nodelæsning, som er en rigtig god forudsætning for at spille et instrument. I løbet af året kommer man på besøg i HMO, som er Hareskov Musikskole Orkester, for at spille lidt sammen med dem.
Din familie og venner får også glæde af Musikværksted, da der bliver nogle arrangementer for dem i løbet af sæsonen.
Undervisere: Vibeke Kjærholm Rasmussen, Helene Jerg og Marianne Cæcilia Eriksen

Søndersøskolen
Elementært sammenspil, sang, rytme og nodelære. På dette hold har du muligheden for at høre og prøve mange af de instrumenter Musikskolen har undervisning i. Vi skal bl.a. spille på keyboard, trommesæt, ukulele og blokfløjte. Derudover vil der blive arrangeret demonstrationer af andre instrumenter med Musikskolens instrumentallærere, så du får inspiration til fremtidens instrumentvalg.
Eleverne bliver tilbudt at medvirke i Musikskolens koncerter og øvrige arrangementer minimum en gang årligt.
Underviser: Lizanne Brøns

Syvstjerneskolen, Stavnsholtskolen og Marie Kruse Skole
På 2. og 3. klasses Musikværksted er det som udgangspunkt sammenspil. Vi skal synge, spille band-instrumenter og lærer om noder og akkorder. I samarbejde finder vi ud af hvilke sange vi vil spille, jeg laver realistiske spilbare versioner, og så skal vi spille dem. I starten kommer alle til at spille alle instrumenter, og med tiden finder vi ud af en god rollefordeling, så vi kan få en ”band-følelse”.
Sideløbende med bandøvningen vil vi også gennemgå nodelære, lave sanglege og lærer om instrumenter og genre.
Underviser: Naja Skøtt Olesen

Farum Kulturhus og Solvangskolen