Tværfløjte

Tværfløjten tilhører træblæserfamilien og er et rigtig smukt instrument. Der er mange muligheder for at spille sammen med andre, fx fløjte- og blæsergrupper, harmoniorkester og symfoniorkester. I jazzen, folkemusikken og den brasilianske musik er fløjten også populær.
Du kan begynde at spille fløjte fra du er 7-8 år, også selvom du endnu ikke har så lange arme. Og der er intet i vejen for at starte senere – selv som voksen kan man begynde at spille.
Man blæser i fløjten på samme måde som når man laver toner på en flaske - ved at blæse hen over flaskemundingen. Prøv selv om du kan.
Allerede som begynder kan du spille sammen med andre blæsere. Musikskolen har sammenspilshold på alle niveauer, og man kan leje en fløjte på musikskolen.
I starten bliver man hurtigt dygtig hvis man øver sig i kort tid og ofte.
Særligt hvis du er 7-8 år kan det være godt at have mor eller far med til fløjtetime, så de kan følge med i alt det spændende du lærer. Vi spiller vi jævnligt koncerter for hinanden og for familie og venner.

Undervisere: Niels Schultz Hansen og Pia Kaufmanas